In LOVE with ILEANA...


De dag dat Marte van Compagnie M de release deed van
haar Ileana dress kocht ik het patroon onmiddelijk.

Tijd om stoffen te gaan shoppen maakte ik niet,
shoppen in mijn stoffenvoorraad is ook leuk.

Ik had twee perfecte stoffen voor een Ileana,
ik kon niet kiezen dus besloot ik om er twee te maken.

Want 'eentje is geentje' zeggen ze wel eens.


Voor mijn eerste Ileana koos ik uit mijn voorraad een stof van Riley Blake en combineerde het met mint. 

Het recept werd: een raglan bovenlijf met korte raglanmouwen waar ik paspel tussen stikte,
 een bloemenkraag, zakken in de zijnaad en een halve cirkelrok met bloemdetail.







Het bloemenkraagje is niet perfect, ik weet het!
Note to myself: lees eerst de hele handleiding vóór je begint te knippen.


Marte geeft daar trouwens een goede tip i.v.m. het knippen van het bloemenkraagje.




It's all in the details.




De jurk is nog iets te groot. De kleerkast van mijn dochter zit al propvol.
Deze is er al eentje voor lente/zomer 2016.








De roze parelknoopjes kocht ik bij veritas.




Bloemenstof: Riley Blake bij Koekepeertje
effen stof: Bellelien
knoopjes en paspel: Veritas


Voor mijn tweede Ileana moeten jullie nog even geduld uitoefenen.
Mijn blog is bijna 1 jaar en daar hoort een giveaway bij!

Hou het hier maar in de gaten...

Volg je me al op facebook?


Reacties

  1. Prachtig! En dan de bloemenband onderaan ... het zal prachtig worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Marte (met Bjorn zijn computer ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Leuk die komende blogverjaardag, ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige versie en de details maken het inderdaad helemaal af! Heb het bloemenstofje hier ook nog liggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke stofjes! En zo leuk met het bloemenkraagje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi, al die Ileana's. Ik kocht het patroontje ook direct maar durfde er nog niet aan te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook deze is zo leuk! Jullie zijn de jongensmama's nogal aan het plagen met al die schattige kleedjes ;-) Echt knap gedaan. Je foto's zijn ook weer top!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kleurtjes en de parelknoopjes maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics