Een jurkje voor Sprinkle meisje....

Hij is vertrokken.....


In mijn vorige blogpost lazen jullie dat Jules op vakantie vertrok naar Zuid-Afrika.
Ze gaan er onder andere ook op bezoek bij Spesishle, een Zuid-Afrikaans aids-weeskind waar mijn ouders het financieel peterschap van op zich nemen.
Spesishle woont in een weeshuis dat werd opgericht door een vriendin van mijn moeder.

Sprinkle bouwde een opvangcentrum voor Aids-weeskinderen in Bergville, Kwazulu-Natal, Zuid-Afrika. Er kunnen permanent 24 kinderen terecht, dag en nacht. We geven deze kinderen een veilige en warme plek om te wonen en spelen en zorgen ervoor dat ze naar school kunnen gaan. Ze krijgen gezonde voeding, toegang tot gezondheidszorg en alles wat ze nodig hebben. Bovendien organiseren we naschoolse activiteiten, bijlessen wiskunde en Engels en geven ook seksuele voorlichting. Naast deze kinderen is er nog een groot aantal kinderen die na school door ons worden opgevangen. De zorg voor de kinderen ligt in handen van lokaal personeel, mensen uit het dorp. Zo kunnen ze opgroeien binnen hun eigen cultuur. Op regelmatige tijdstippen brengen we een werkbezoek om alles te evalueren en er zijn ook heel vaak Belgische vrijwilligers en studenten aanwezig om enkele maanden een handje toe te steken.

Willen jullie Sprinkle ook graag steunen? Via peterschap of een schenking? Dat kan. Je leest er alles over op hun website: http://www.sprinkle.be/

Aangezien Jules dus zijn adoptie-tante (of hoe noemen we zo iemand???) gaat ontmoeten neemt hij een cadeau mee. Ik naaide de Candyjurk uit La Maison Victor uit een lichte sweaterstof van mondepot.
Ik koos voor veilig en nam een stretchstof, in de hoop dat de jurk zou passen. Het kind is 10 jaar en ik naaide de 12 jaar en verlengde het rokdeel met 3 cm. Fingers Crossed!





Ik gebruikte een zilveren veter uit veritas voor in de tunnel.










Spesishle heeft ook een broertje, dat ventje krijgt een doos Lego van Jules die hij kreeg voor zijn verjaardag. Jules heeft een heeeeeel groot hart en wilde deze graag geven aan een kindje dat geen mama of papa heeft.  Hier zijn kans dus om zijn cadeau af te geven. Hopelijk is hij er blij mee.




Reacties

  1. Daar gaat er eentje blij zijn met haar nieuwe jurk! En wat een mooi gebaar van Jules om zijn Lego weg te geven <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een tof gebaar van Jules en dat jurkje is prachtig!Ik ben benieuwd naar het verslagje dat we hopelijk achteraf van deze reis en geschenkjes gaan krijgen?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele leuke. En wat een verhaal ja die Afrika reis. Ik heb zelf nog veel familie wonen in Zuid-Afrika. En dat stofje ligt hier ook te blinken in de kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige jurk en fijn kerstgebaar! Ik vroeg me af hoe dat stofje juist heet, ben er ook naar op zoek? Dank je wel, Dagje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht het bij Mondepot. Ik weet niet of deze stof een naam heeft.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics