Kleuterboekentas voor een jarige job!

Mijn metekind Léon werd in januari 2 jaar.
Het is pas voor september, die eerste schooldag maar omdat het kind 3 grotere broers heeft én hierdoor kleertjes met tonnen heeft, krijgt hij een nieuwe boekentas.

Ik gebruikte het patroon van Lielonline.




Buitenstof in Soft Cactus.





Binnenstof in toile cirée van Petit Pan.
Laat die drinkbussen maar lekken, de boterhammen met choco plakken en koekverpakkingen scheuren want met een vod en water kuis je de binnenkant gemakkelijk uit. 






In de zijkant zit een plooi. Hier komt nog een knoop of zou ik het gewoon dicht stikken?





Reacties

  1. is dat te doen met die toile cirée?
    een knap resultaat

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, wel best stikbare nemen zoals die van Petit Pan. Ik maakte er ook eens een met een tafelzeil van Brico, die begint nu te scheuren maar gaat toch ook al 2,5 schooljaar mee. Ik steek die boekentassen zelfs in de wasmachine.

      Verwijderen
  2. Mooi! En zo een geweldig buitenstofje toch.. super :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Ik zou die zijnkant een drukknoopje geven. Heel soms heb je toch wat meer volume nodig in die boekentas en dan is dat makkelijk met dat drukknoopje op te lossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Ik heb er ook al een gemaakt maar wat een werk! Hij gaat er zeker blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtexemplaar! Een boekentas zou ik ook graag eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goed gevonden van diene toile ciree,
    ik vind hem bere-mooi!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toffe boekentas en knap gedaan met de toile ciree vanbinnen! Ik heb me er nog niet aan durven wagen, maar als ik dit zie begint het te kriebelen. Dochter gaat wel pas in sept naar school.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi! Gaat veel plezier aan beleefd worden! Slim om plastiek te gebruiken binnenin. Maar viel het dan nog mee om te stikken en te keren? Ik vermoed dat de vele lagen stof en versteviging het niet gemakkelijk hebben gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel tof. Een licht stofje is wel gedurfd voor een kleuter :). Hij zal fier zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics